Блог

окт.
14

Може ли стоманена сачма, пусната от 1.5 метра, да счупи плочка теракот?

Включете се в дискусията на http://facebook.com/robopartans Интересното е че трябва да сметнем тежест  на сачмата, мислим да направим симулация със SolidWorks и като цяло да проведем научен експеримент след това. Плочка за чупене имаме, съчми също. А съчмите си ги купихме за роботите. Много добре се движи роботът, когато използваме съчмите като гуми.  

DETAIL
окт.
06

Зареждане на телефон при каране на колело

През септември месец се върнахме към детството със задачата да "произвеждаме" ток от динамо за колело... и да зареждаме телефони. Звучи ви интересно - ето какво се случи накратко и как да си спечелите едно такова устройство. Ток от колела Обади ни се партньор, който искаше да реализира следния проект: хора се качват на колело, [...]

DETAIL
авг.
27

Пароли за учениците в Robopartans

Съвременният интернет е силно базиран на потребители и пароли. В тази статия ще се опитаме да убедим всеки ученик колко сериозно нещо са паролите и как трябва да се обръща специално внимание на тяхното измисляне и използване. За да получите усещане за важността на паролите, ще дадем пример, че в момента всяка секунда онлайн системите, които […]

DETAIL
юли
12

Робопартанци организират турнир по електронен спорт събирайки StarCraft общността във Варна

Тази събота, 16ти юли от 10:30, ще се проведе уникален по рода си турнир по StartCraft 2 във Варна. Турнирът привлича StarCraft общността от цяла България – ще има участници от София и Велико Търново. Организатори са ученици от 7-ми до 9-ти клас от Robopartans Варна с помощта на техните преподаватели. Константин NoThx Кънев, известен […]

DETAIL
мар.
17
мар.
01

Две статии за Робопартанс от Варна

Искаме да ви споделим две скорошни статии за Робопартанс, публикувани скоро в различни сайтове. Първата публикация се нарича „Какво е да си преподавател по роботика“ в сайта uspelite.com. Втората публикация е с дългото заглавие „Вече като работодател, наш възпитаник потърси услугите на Кариерния център“ в сайта на ТУ-Варна. ?

DETAIL
февр.
19

Как ще решим играта „Живот“ на Джон Конуей

Да, играта „Живот“ на математика Джон Конуей има простички правила. Но не, играта „Живот“ с роботи няма да е лесна. Даже напротив – ще бъде изключително предизвикателство да я осъществим. Много хора ни задават логичните въпроси – „Какво точно смятате да направите?“, „Как ще я решите?“, „Какво реално ще научи детето ми от този нов […]

By Десислава Симова | "Роботски" новини
DETAIL
февр.
17

Габрово с първи групи по роботика

През миналия уикенд започнахме първите групи в Габрово. Имахме, както се оказа, консервативни очаквания. За два дни в залата започнаха обучение близо 40 деца. Конструираха се роботи с между 2 и 9 колела. Повечето бяха красиви, някой бяха страшни. В една от групите децата се справиха с задачите толкова бързо, че остана време за импровизирано […]

By Aleksandar Pavlov | "Роботски" новини
DETAIL
февр.
08

Роботиката като игра на „Живот“

Чували ли сте някога за играта „Живот“ на математика Джон Конуей, в която различните форми еволюират по забележителен начин? Решихме да организираме нов курс, в който учениците от училището по роботика „Робопартанс“ ще могат да поиграят на „Живот“, но с роботи. Записванията за курса, който ще продължи 14 седмици, ще започнат в края на февруари. […]

By Десислава Симова | "Роботски" новини . Уроци по роботика
DETAIL
Ное.
17

Преместихме Майнкрафт на нов сървър

Най-запалените ни играчи са забелязали че в последните три седмици сървърът ни не работеше. Това се дължи на възникнала нужда от нови сървъри за услугите, които ползваме. От днес сървърът отново е на линия и всичко е същото с изключение на две грешки: Териториите в сървъра са от датата 19ти септември и парите в банковите […]

DETAIL

Ще заменят ли роботите хората? Да. Но не това е проблемът. Това е решението!

Роботите и като цяло технологичните решения ще заменят почти всеки аспект от човешкия труд. Това няма да се случи бавно и постепенно, в процес на векове, така че обществото ни да се адаптира, както се е случвало последните около две столетия. Това ще се случи радикално в рамките на десетилетия. Не знам, в кои точно […]

DETAIL
окт.
08

Още Робопартанс по Дунава – Видин

През юни започнахме занятията в друг крайдунавски град, а сега вече можем да се похвалим и с преподаватели във Видин! Деси и Боряна от ПГ „Проф. д-р Асен Златаров“, известен още като ТИХ-а, започнаха обучението си през август на местна почва. Едно е да се чува за тях и за училището им като много дейни […]

By Aleksandar Pavlov | "Роботски" новини
DETAIL
сеп.
21

Майкрафт: автоматично строене по картинка

Когато програмист скучае, пише игри, или за игри. Може би си спомняте, че ви дадохме задача да построите писта за състезания с коли в нашия сървър. Задачата е трудна и най-трудното е, че нямате дадени опорни точки за строенето. А нямаше ли да е готино пистата сама да се построи? С пайтън можем да го […]

DETAIL
сеп.
21

Възможност за международно участие по състезателна роботика през 2015/16

По-рано през годината ви написахме позицията си за организиране на официално състезание по роботика в България. С една дума – няма да организираме. Но. Разполагаме с две квоти за участие на отбори на състезание в Словакия. Разполагаме със състезателни полета за подготовка в София и Варна. Разполагаме с напреднали ученици в София и Варна, които […]

DETAIL
сеп.
14
сеп.
07
сеп.
03

Майнкрафт: Battlecruiser operational

Подобно на „истинския“ батълкрузър в Starcraft, и в нашия сървър отне много време докато се завърши първият. И историята му започва година назад. Владо от ELM попита дали ако си построи космически кораб на творчески режим в свой свят, ще може да го вкара в сървъра с Пайтън. Казах му че ще може, но ще […]

DETAIL
сеп.
03
авг.
05

Драконовият сървър

94″ />89″ />Може би помните статията за Creative на стероиди с Python, в която ви загатнахме как да създадете програма, която променя света. Много неща се промениха от тогава, но задачата важи и ще продължава да важи. Екип от трима приятели във Варна се събра и започна усилено да разучава как да може да извади […]

DETAIL